Založ si blog

Šťastie

 

Je držať báseň v dlani,

kým sama nevzlietne.

Je list na jabloni z jari,

kým na zem nespadne.

 

Je nepokosenou lúkou

v zázračnom rozkvete,

žiarivým, letným slnkom

na tejto ľudskej planéte.

 

Je dobrým životom ísť,

hoc aj kdesi v ústraní.

Dať a nepovedať nič,

nebyť nikým spútaný.

 

Je dopisom na rozlúčku,

nakoniec roztrhaným,

i moje slzy na krajíčku,

z básní od anonymných.

 

Šťastie dušu obnažuje,

maľuje krídla miesto rúk.

Podopiera a nevráskavie,

vyslané, vráti sa cez oblúk.

 

 

Zrkadlenie

18.03.2018

Hľadím na seba. Minulosť mi siaha na ruky upäté do neba. Talizman na hrudi, od Teba dávny dar, čo všetko ten videl a so mnou spoznal. Chýba mi krajina bezpečia, v očiach jas a nekončiaca iskra. Chýba mi duša môjho druhu a uspanie do vedomia, že život dáva aj šancu druhú. Vidím odraz. Teba v sebe. Ako žiť sa dá ponížene.

Slová

04.03.2018

Je to ako dnes, pred hodinou, pred minútou, pred malou chvíľou… Keď si ma hladil a prikrýval svojou perinou. Napájal túžbou nedočkavou a sýtil láskou dobroprajnou. Keby som vedela, že je to naposledy, nevstala by som, ani teraz, ani vtedy. Moje meno vryla by som Ti do brehov, a svoje oči darovala so všetkou nehou, aby si videl svet mojimi a ja nech už navždy [...]

Posledná pieseň

20.08.2017

Až nebudeš mať čo na práci a na mysli vrásky, zaklop u mňa na srdci, vždy sa Ti oddá z lásky. Spoločne vojdeme v pamäti budúce, naše sny povstanú z popola na oheň, hrdlom nám bude tiecť ľahučký, tichý smiech a chvíľu šťastní sme… Až kým na svitaní vplávaš opäť do hmly, ktorej smer ja nepoznám, snáď vieš aspoň Ty sám, čo hľadáš [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 41226x
Priemerná čítanosť článkov: 2061x

Autor blogu

Kategórie